Zobacz stronę Gminy SawinZobacz stronę Gminy Sawin

 

Aktualności

Efekt aktywnej pracy kl. V - gra dydaktyczna "W Egipcie Faraonów"






Od 7 do 20 października obchodziliśmy Europejski Tydzień Kodowania Code Week. Również w naszej szkole zagościło kodowanie pod różnymi postaciami. Do zrozumienia samej idei wcale nie były potrzebne naszym uczniom komputery, dlatego na wielu lekcjach kodowaliśmy offline – wykorzystując do tego specjalnie przygotowane ćwiczenia i gry.

Szyfrowanie to takie kodowanie, które korzysta z tajnego niedostępnego publicznie algorytmu. Szyfrowaliśmy wiadomości wykorzystując szyfr ułamkowy, szyfr Cezara i szyfr czekoladowy. Młodsze klasy na lekcjach musiały zmierzyć się z kodowaniem obrazków oraz odkodowywaniem tajemniczych szyfrów. Odwiedzili również strony internetowe, gdzie zmierzyli się z zadaniami z programowania. 

Polska zajęła drugie miejsce pod względem zorganizowanych wydarzeń. Było ich aż: 15240. Cieszymy się, że my również mogliśmy pomóc osiągną ten wynik. Nasze wydarzenie zagościło na mapie na głównej stronie codeweek.eu, dzięki czemu cała Europa wie, że uczniowie w Czułczycach potrafią kodować i programować.









Uczniowie klas VI i VII wzięli udział w grze terenowej "Dla Niepodległej" pomimo kiepskiej pogody humory dopisywaly.

Natalia Bejda








Zamki w średniowieczu stanowiły symbol potęgi poszczególnych narodów. Ich grube mury były świadkami niejednej potyczki i obrony państwa. Dziś zamki i fortyfikacje stanowią pamiątkę po odległych czasach i wspaniałą atrakcję turystyczną dla zwiedzających. Klasa VI zafascynowana średniowiecznym budownictwem w ramach projektu wykonała również średniowieczny zamek, który możemy obejrzeć w naszej szkole. Oto efekt pracy Gabrysia i Bartka. Chłopcy znają się na budownictwie.

Natalia Bejda








 

W programie nauczania klasy V pojawia się cykl lekcji, podczas których uczniowie poznają mity greckie. Antyczne opowieści o bogach mogą stanowić materiał do pracy nad kształceniem umiejętności tworzenia różnych from wypowiedzi pisemnych, są też doskonałą propozycją tematów wielu projektów edukacyjnych.

Uczniom szczególnie spodobał się mit Jana Parandowskiego pod tytułem „Królestwo morza”, dlatego z chęcią przystąpili do pracy nad projektem makiety pałacu Posejdona i jego żony Amfitryty. Po dobraniu się w grupy dzieci musiały, w ustalonym terminie, zaplanować działania, przydzielić zadania i przynieść odpowiednie materiały. Na dwóch lekcjach języka polskiego przystąpiono do realizacji projektu. Wszyscy aktywnie i kreatywnie uczestniczyli w tworzeniu podwodnego zamku.

Praca nad projektem przyniosła uczniom wiele radości, a jej efekty można zobaczyć na poniższych zdjęciach.




 

6 września odbyła się uroczystość związana z akcją Narodowe Czytanie. W tym roku tematem przewodnim były polskie nowele. Jako lekturę w naszej szkole wybrano „Katarynkę” Bolesława Prusa. Każda klasa otrzymała do wykonania zadanie związane z treścią książki. Młodsze dzieci na pięknych ilustracjach przedstawiły historię mecenasa i niewidomej dziewczynki. Uczniowie klasy czwartej zaprojektowali okładkę książki, zaś piątej wykonali grę karcianą „Piotruś” na motywach „Katarynki”. Szóstoklasiści ułożyli krzyżówkę, siódmoklasiści pisali charakterystykę głównego bohatera – pana Tomasza. Najstarsi uczniowie tworzyli opowiadanie – zakończenie noweli.

Prace nad zadaniami projektowymi trwały cały miesiąc, a najlepsze z nich zostały zaprezentowane na szkolnej gazetce. Chętni uczniowie mogą zagrać w „Piotrusia” lub zmierzyć się z krzyżówką. Powodzenia!






 
Go to top