Zobacz stronę Gminy SawinZobacz stronę Gminy Sawin

 

Aktualności

Klasa 4 w ramach zadań projektowych wykonała teatrzyk obrazkowy Kamishibai pt.: „Z dawnych legend”. Głównym celem pracy było powtórzenie legend o początkach Polski, stworzenie pomocy historycznej, która pozwoli lepiej zrozumieć etapy kształtowania się Państwa Polan oraz rozwinięcie wyobrazni i kreatywności. Dzieci w grupach, korzystając z dostępnych źródeł i lekcji przypomniały sobie legendy o Lechu, Czechu i Rusie oraz złym Królu Popielu. Metoda wykonania teatrzyku Kamishibai nie należy do prostych prac, aby dobrze wykonać zadanie uczniowie musieli wyobrazić sobie i narysować każdą scenę, a następnie ją opisać i przedstawić publiczności. Klasa 4 wykazała się znajomością tematu, poprawną interpretacją scen oraz odwagą przy wystąpieniu przed młodszymi uczniami naszej szkoły. Oto efekty pracy klasy 4. Jeszcze raz dziękujemy za odwagę.

p. N. Bejda





Według dawnych wierzeń noc świętego Andrzeja miała moc magiczną, pozwalającą zerknąć w przyszłość. Dzisiaj Andrzejki są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby pobudzają wyobraźnię dziecięcą, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji.
Dzieci często zastanawiają się, co ich w życiu spotka, planują i marzą. Z niecierpliwością oczekują na ten niezwykły, inny od innych dni – dzień tajemniczych wróżb i czarów, połączonych z zabawą, tańcem i słodkim poczęstunkiem przygotowanym przez rodziców. Są różne sposoby, żeby dowiedzieć się, co nas czeka w przyszłości. Każdy uczestnik andrzejkowych szaleństw z niecierpliwością przekłuwał papierowe serce, aby odczytać imię swojej sympatii, losował magiczne bileciki z nazwami zawodów przyszłości, szukał swojej szczęśliwej liczby, poznawał znaczenie swojego ulubionego koloru. Katalog wróżb był obszerny i bogaty, a każdy pragnął wywróżyć sobie coś wyjątkowego.
Ten niezwykły czas miał miejsce w środę 27.11.2019r. Całą imprezę uświetniła nam fantastyczna muzyka, którą przygotowali członkowie Samorządu Szkolnego. Zabawa trwała od 13.00 do 16.00. Uczniowie bawili się znakomicie. Wszyscy byli zmęczeni, ale zadowoleni. Dziękujemy wszystkim za wspaniałą i spokojną zabawę.

 

p. Alicja Staszewska Rudnicka, p. Natalia Bejda








Czytanie literatury dziecięcej, spotkania z bohaterami baśni sprzyjają tworzeniu własnych utworów. Takie teksty powstały na zajęciach projektowych w klasie II. Uczniowie rozwijali wyobraźnię, wzbogacali zasób słownictwa, kształcili postawy wychowawcze.

p. Danuta Krajewska

 

Bajka o czarodziejskim jabłku

        Dawno, dawno temu w zamku żyła wróżka  Karolina. Obok zamku mieszkał sąsiad, który wszystkim pomagał, dlatego panowała tam radość i szczęście.

         Kiedyś zła czarownica rzuciła na niego urok. Sąsiad zaczął niszczyć królestwo. W mieście zapanował smutek. Ludzie byli chorzy i nieszczęśliwi. Pewnego dnia do królestwa przybył książę. Wszystkich mieszkańców poczęstował czarodziejskim jabłkiem. Kto zjadł ten owoc, odzyskiwał zdrowie, był  miły, życzliwy i dobry.

     Wówczas  mieszkańcy królestwa  pomagali sobie, byli radości i zadowoleni. Wiadomość o tym rozeszła się daleko. Coraz więcej ludzi pragnęło skosztować tego owocu. Królestwo się powiększało, ludzie żyli w zgodzie i pomagali sobie we wszystkim. Książę poślubił wróżkę.

    Morał: Pomaganie innym daje radość.

Maja Szozda klasa II

 

Bajka o dobrej wróżce

        Dawno, dawno temu na wielkiej skale stał zamek. W bajkowym królestwie  mieszkał książę, księżniczka oraz dobra wróżka. Obok  zamku była malutka chatka, w niej mieszkał  sąsiad o imieniu Kacper. 

        Pewnego razu biedny Kacper poprosił księcia o pożywienie, ale książę mu odmówił. Wróżka bardzo się zasmuciła, że Kacper  umrze z głodu. Wpadła na pomysł.

-Może uda  się mi przekonać księcia, żeby podzielił się swoim bogactwem. I stało się coś dziwnego.

Wtem  pojawiły się błyskawice, a wróżka wypowiedziała zaklęcie...... . Po chwili przed domem Kacpra, w pudełku pojawiły się pieniądze i jedzenie. Gdy zobaczył to książę, zdziwił się bardzo i rzekł: - Dlaczego ta wróżka umie czarować?  Zazdrosny i zły wrócił do swojego pałacu i długo rozmyślał o tym co się stało.

     Kacper podziękował dobrej wróżce, od tej chwili zmieniło się jego życie. Żył jeszcze długo i szczęśliwie.

     Morał tej bajki jest taki, że  skąpstwo nie popłaca, a dobro czynione innym daje radość i szczęście.

Justyna Ostrowska klasa II

 

Bajka o złym sąsiedzie

          Dawno, dawno temu za górami, za lasami żył sobie książę, księżniczka  i wróżka, którzy mieszkali w zamku.

         W zamku panował  smutek, bo zły sąsiad zaczarował królestwo. Wszyscy tam byli smutni i nieszczęśliwi.

Pewnego razu książę postanowił pokonać złego sąsiada. Wygrał walkę i królestwo zostało odczarowane.

       Odtąd w królestwie  panowała radość.

        Morał bajki: jeśli ktoś jest smutny, to trzeba go pocieszyć.

                                                 

Bartosz Oleszczyński klasa II

 

„Jesień”

Z drzewa spadają listeczki,

mają kolorowe kropeczki.

Jesienią żółci się trawa,

w przyrodzie jest wielka wrzawa.

Trochę smutne jest pole,

 ziemniaki pieką się w kole.

Rolnicy ciężko pracują,

zwierzęta też nie próżnują.”

 

 

„Deszczowy dzień”

Dzisiaj jest deszczowa pogoda,

ale w taki dzień jest ciekawa  przyroda.

Babcia podziwia błękitne kwiatki,

bo są piękne niebieskie  rabatki.

W parku smutne są drzewa,

bo dzisiaj  jest wielka  ulewa!

 

Justyna Ostrowska klasa II

 

Lato”

W lesie śpiewają ptaki,

na łące kwitną czerwone maki.

Latem słońce świeci,

wesoło bawią się dzieci.

Dzieci obserwują przyrodę,

 bo mają dobrą pogodę.

 

 Bartosz Oleszczyński klasa II

 

 

„Lato”

W ogródku rosną kwiaty,

 w zbożu kwitną niebieskie bławatki.

Mama robi porządki,

a Maja spulchnia grządki.

Gniazdo budują bociany,

bo to ich dom kochany.

 

Maja Szozda klasa II

 

 

Uczniowie klas VII i VIII w ramach zajęć dodatkowych z projektu "Edukatorium" bardzo chętnie wykonują doświadczenia chemiczne pod opieką nauczyciela chemii Anny Jędrzejewskiej.







19 listopada 2019 roku, w naszej szkole, odbyło się spotkanie uczniów klas I-VIIIz przedstawicielami KRUS i PiPw ramach kampanii informacyjno-promocyjnej „Szanuj życie – bezpieczna praca w gospodarstwie rolnym”. Specjalista Państwowej Inspekcji Pracy w Lublinie, pan Tomasz Abramczyk przeprowadził szkolenie, którego głównym celem było ograniczanie zagrożeń wypadkowych dzieci i młodzieży w rolnictwie.Prezentowane filmy, przykłady z codziennego życia na wsi uświadomiły wszystkim, że wystarczy chwila refleksji, by zapobiec wielu nieszczęściom. Na koniec pouczającejprelekcji ogłoszono konkurs plastyczny pod tym samym hasłem.

Tego dnia gościliśmy u siebie uczniów z Bukowy Wielkiej i Wólki Petryłowskiej, szkolenie było więc doskonałą formą integracji dzieci i młodzieży ze szkół gminy Sawin.










Wyłoniona  we wcześniejszych eliminacjach drużyna naszej szkoły w składzie: Szymon Sadurski, Alex Owczarski, Adrianna Kruk oraz Maksymilian Kryszczuk uczestniczyła w XI Ogólnopolskim Konkursie Wiedzy Ekologicznej „Zwierzęta zamojskich parków krajobrazowych w naszym zoo”. Z  powodu choroby w drużynie zabrakło Bartosza Łochnickiego .  Konkurs organizowany jest przez  Ogród Zoologiczny im. Stefana Milera w Zamościu przy współudziale Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych Ośrodek Zamiejscowy w Zamościu oraz Fundację dla Zwierząt TECTUM. Jego celem jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, propagowanie ochrony przyrody oraz udziału parków krajobrazowych i ogrodu zoologicznego w ochronie bioróżnorodności.  Konkurs jest okazją do wspólnej nauki  i sprawdzenia wiedzy oraz umiejętności przyrodniczych. Pytania zostały przygotowane przez Dział Dydaktyczny ZOO w Zamościu. Tematyka konkursu obejmowała biologię, środowisko życia i stan zagrożenia zwierząt hodowanych w zoo i obecnych w zamojskich parkach krajobrazowych, wiadomości o parkach krajobrazowych Zamojszczyzny, zadaniach ogrodów zoologicznych oraz pojęć związanych z ekologią, bioróżnorodnością, CITES.  Uczestnicy otrzymali upominki promujące Ogród Zoologiczny w Zamościu.  Ogłoszenie wyników i podsumowanie konkursu nastąpi na początku grudnia.

p. Sławomir Korpysz




Go to top